AGRAFKA

Jesteś tu: Strona główna » AGRAFKA

Nr 3/2013

jpg

Dla uczniów, rodziców i nauczycieli

Powstała „Agrafka” abyście wiedzieli,

Że dobre szkoły funkcjonowanie

Zależy od wszystkich, Panowie i Panie.

Poważne zadanie-dobra współpraca

By były efekty potrzebna jest praca.

I szkoła dobrze wnet funkcjonuje

Bo każdy dobrze w niej się dziś czuje.

                                                Iskierka 

 

 

 

 

 

 

SPOTKANIE Z ALFABETEM – DROGĄ DO SUKCESU SEKRETEM

 

NAUCZYCIEL               UCZEŃ                                 RODZIC

A – asertywny            A – ambitny                         A – akceptujący

B – biegły                  B – błyskotliwy                      B – braterski

C – cierpliwy              C – ciekawy świata                C – czuły

D – dokładny             D – dowcipny                        D – dobroduszny

 

Iskierka

 

Chcę być mądrym i skutecznym rodzicem?

 

Natura naszych dzieci jest nieokiełzana. Nieraz wyprowadziły nas z równowagi. Dzieci w każdym wieku robią głupie lub złe rzeczy. Przede wszystkim, dlatego, że nie wiedzą lub nie umieją nic lepszego zrobić. A wtedy raczej ucz ni karz. Inwestuj w swoje dziecko dobre słowa i zachowania. W danej sytuacji nie szczędź miłych słów dziecku. Słowa nie kosztują wiele, a są pokarmem dla duszy. Miłych słów lepiej nie oszczędzać. Mów dziecku, że je kochasz, lubisz i dlaczego. Rozmawiaj z dzieckiem, ale uważaj! Dialog – tak, monolog – nie! Jeśli prowadzisz monolog, oszczędzaj język inaczej dziecko zacznie udawać głuchego. Czasem wystarczają dwa zdania, by powiedzieć to, co jest najważniejsze. Odpowiadaj, gdy syn lub córka stawia ci pytania. Jeśli nie będziesz ich słuchać, przestaną z tobą rozmawiać.

Jeśli poświecisz dziecku choćby kilkanaście minut dziennie tylko dla niego – będzie pewne, że je kochasz. Tobie będzie wtedy łatwiej je wychowywać. Dzieci chcą słuchać rodziców, którzy są dla nich dobrzy! Ale, jeśli to konieczne postępuj z dzieckiem twardo i zdecydowanie. To daje poczucie bezpieczeństwa i pewność, że można się wesprzeć na rodzicu. Nie psuj dziecka, dając mu wszystko, o co poprosi. Niektórymi prośbami wystawia cię jedynie na próbę. Gdy twoje dziecko wykształca złe nawyki – ingeruj. Im wcześniej, tym lepiej. Daj dziecku zauważyć, że masz swoje niedoskonałości i czasami jesteś omylnym człowiekiem. To uczy akceptacji. Przyznanie się do błędu wzbudza w dziecku niezwykłą serdeczność. Pozwól dziecku na doświadczenie konsekwencji tego, co robi – zarówno przyjemnych, jak i przykrych. Aby się dobrze rozwijać, potrzebne są doświadczenia bolesne. Bez nich dzieci stają się słabe, nieodporne. Bardzo proszę uważaj na obietnice. Niech nie będą pochopne. Dziecko będzie zawiedzione, jeśli ich później nie dotrzymasz.

Pozwól dziecku na eksperymentowanie i ciekawość – to rozwija. Dawaj dziecku więcej nagród ni kar.

 

 

AgraPka                            

 

Prośba do rodziców

 Pamiętajcie o tym, że:

      należy interesować się szkolnymi losami dziecka przez cały rok;

      oprócz waszego dziecka w klasie jest 20 innych uczniów;

      nauczyciel nie zawsze naprawi to, co dom już w dziecku zakorzenił;

      powinni się zastanowić zanim powiedzą przy dziecku „ co ten głupi nauczyciel znowu wymyślił";

      nauczyciel często wie o dziecku takie (smutne, przerażające) rzeczy, o których rodzic nie ma najmniejszego pojęcia.

 

Nauczyciel

 

 

 

 

Prośba do nauczycieli

      Rozmawiaj ze mną po partnersku o moim dziecku.

      Współpracujmy i wspierajmy się nawzajem.

      Nie atakuj mnie i nie wpędzaj w poczucie winy.

      Dawaj wskazówki realne do zrealizowania przeze mnie w domu.

      Nie odgrywaj się na dziecku za moje niewłaściwe zachowanie.

 

Rodzic